Oferta
Dla Dorosłych
Patrząc na dzieci można zobaczyć jak świat, który je otacza odbija się w nich i zostawia swój ślad. To efekt presji, która współczesny świat wywiera aby dzieci jak najszybciej dostosowały się do technosfery, norm społecznych, przyswoiły sobie stosowną wiedzę i najważniejsze elementy kultury ogólnoludzkiej, narodowej, regionalnej, były zsocjalizowane z rówieśnikami a więc uczestniczyły w kulturach rówieśniczych, itd. Zarazem powszechne jest oczekiwanie (presja), żeby jak najszybciej dzieci gotowe były do dojrzałych zachowań: racjonalnych, empatycznych, odpowiedzialnych, prospołecznych, itd. To wszystko jest oczywiste, mniej oczywiste jest to, że słabym ogniwem w transmisji pokoleniowej oraz rzeczywistym wsparciu dojrzewania dzieci jesteśmy my – dorośli. Z trudem samemu adaptując się do wymogów świata, który współtworzymy tracimy w nim orientację na to, co podstawowe w relacji dorosły – dziecko, na bycie jego troskliwym przewodnikiem. Na szczęście to dziedzictwo jest w nas ciągle obecne jako dziedzictwo Natury ale i tych kultur, których zadaniem było wspierać adaptację nas ludzi do Natury – jedynego świata w jakim żyliśmy.
Poniższe propozycje skierowujemy do dorosłych, którzy w jakikolwiek sposób troszczą się, opiekuję się, edukują dzieci ale i rozumieją (czują), że Naturę aby znów stała się dla nas ważną częścią świata, który nas kształtuje. Każda z propozycji w inny sposób wspiera tą re-orientację.
„Jest tylko jeden przedmiot edukacji i jest to Życie we wszystkich jego przejawach.” Alfred North Whitehead