W tym bloku zajęć chcemy przekazać uczestnikom bardzo konkretną wiedzę z zakresu nauki o zachowaniu (etologii) zarówno zwierząt żyjących w naszym bezpośrednim (domowym) otoczeniu jak i tych dzikich.

1. Czy kot zawsze spada na cztery łapy? – historia i kocie obyczaje

Mało jest zwierząt, wokół których narosło tyle mitów i nieprawdopodobnych opowieści. Ileż razy słyszeliśmy, że koty są fałszywe, niewdzięczne, że nie przywiązują się do ludzi. I tak dalej i tym podobne. Na zajęciach uczestnicy poznają zachowanie kota (tak odmienne od zachowania psa!) i dowiedzą się, co koty lubią a czego nie znoszą. Dzięki temu – mamy nadzieję – zwierzęta te będą lepiej rozumiane i relacje między nimi a ludźmi będą bardziej satysfakcjonujące dla obu stron. Może więcej kotów szukających domu znajdzie go? Może życie kotów wolnożyjących będzie łatwiejsze? Podczas warsztatów przybliżona zostanie również historia udomowienia kotów.

Dla kogo: grupy dzieci i młodzieży od przedszkola do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej (maksymalnie 30 osób)

Gdzie: instytucja zamawiająca zajęcia

Jak długo: 2 godziny lekcyjne

Odpłatność: 120 zł/grupę

 

2. Dlaczego pies merda ogonem? – historia i obyczaje psów

Otaczają nas psy – małe i duże, rasowe i mieszańce. Mieszkamy z nimi, mijamy je na ulicy, słyszymy ich szczekanie. Zwykle mamy z nimi bardzo częsty kontakt a tak niewiele o nich wiemy. Zajęcia poprawią tę sytuację – uczestnicy lepiej zrozumieją zachowanie psów i ich potrzeby. Poznają również historię ich udomowienia.

Dla kogo: grupy dzieci i młodzieży od od przedszkola do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej (maksymalnie 30 osób)

Gdzie: instytucja zamawiająca zajęcia

Jak długo: 2 godziny lekcyjne

Odpłatność: 120 zł/grupę

 

3. Płaczący słoń, współczujący pies i oszukujący szympans. Czy tak bardzo różnimy się od zwierząt?

Ludzie czują – smutek, gniew, miłość, radość, lęk. Co do tego nikt nie ma wątpliwości. Czy jednak to samo można powiedzieć o zwierzętach? Czy konie mogą tęsknić? A psy się smucić? Czy lwy kochają? Czy koty czują lęk lub radość? Jeśli jesteście opiekunami zwierzęcia – zapewne sami możecie coś na ten temat powiedzieć… A myślenie, tak charakterystyczne dla ludzi – czy można je odnaleźć również u zwierząt? Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się o różnych zachowaniach zwierząt, które niezwykle przypominają emocje i uczucia ludzi a także noszą wszelkie znamiona świadomego myślenia.

Dla kogo: grupy dzieci i młodzieży od 4 klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej (maksymalnie 30 osób)

Gdzie: instytucja zamawiająca zajęcia

Jak długo: 2 godziny lekcyjne

Odpłatność: 120 zł/grupę

 

4. Musisz być odpowiedzialny za tych, których oswoiłeś” („Mały książę” – Antoine de Saint-Exupery)

W Polsce żyją miliony zwierząt domowych. Tysiące z nich przebywają w schroniskach dla bezdomnych zwierząt. Trafiły tutaj z różnych powodów – bo znudziły się „opiekunowi”, bo zachowały się w sposób niezrozumiały dla człowieka, bo zmieniła się sytuacja opiekuna i nie może już dłużej zapewniać zwierzęciu opieki. Na zajęciach uczestnicy poznają sytuację zwierząt domowych w Polsce, sposoby funkcjonowania organizacji zajmujących się pomocą zwierzętom oraz schronisk dla bezdomnych zwierząt. Dowiedzą się również, jak mogą sami zaangażować się w pomoc zwierzętom.

Zajęcia są nieodpłatne i organizowane są wspólnie z Fundacją SOS Dla Zwierząt. Na razie jesteśmy w stanie zrealizować zajęcia dla 4 grup miesięcznie, decyduje kolejność zgłoszeń.

Dla kogo: grupy dzieci i młodzieży od 1 klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej (maksymalnie 30 osób)

Gdzie: instytucja zamawiająca zajęcia

Jak długo: 2 godziny lekcyjne

Odpłatność: zajęcia nieodpłatne